Trwałość współczesnych jednostek napędowych

 ›  › Trwałość współczesnych jednostek napędowych

Renowacja trabanta 2009

Trwałość współczesnych jednostek napędowych

Trwałość współczesnych jednostek napędowych
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

motoryzacja (35)Każdego roku producenci wprowadzają kolejne nowinki techniczne do produkowanych silników. Ich ilość i stopień skomplikowania potrafi przyprawić o zawrót głowy nawet doświadczonych mechaników samochodowych. Motoryzacja pod tym kątem rozwija się niesamowicie szybko, ale niestety często nie idzie to w parze z wzrostem trwałości nowoczesnych jednostek. Często jest wręcz przeciwnie.

Przede wszystkim, mamy dziś modę zmniejszanie pojemności silników, które jednocześnie zmuszane są do generowania takich samych lub nawet większych mocy. Takie silniki określa się mianem mocno wysilonych. Jeśli z tej samej konstrukcji, która kiedyś generowała przykładowo 75 koni mechanicznych, dziś usiłuje się wyciągnąć dwa razy tyle, to musi odbić się to na trwałości.

Wydaje się, że bezpowrotnie minęły czasy starych Mercedesów, których jednostki napędowe potrafiły bez problemu przejeździć nawet ponad milion kilometrów. Motoryzacja poszła w zupełnie innym kierunku, dzisiejsze silniki z trudem dobijają 300 tysięcy km, a niektórym przydarzają się poważne awarie już przy przebiegach rzędu 100-150 tysięcy kilometrów.

Podobne wpisy na temat motoryzacji:

Trwałość współczesnych jednostek napędowych Reviewed by on poniedziałek, Maj 16th, 2016 .

Każdego roku producenci wprowadzają kolejne nowinki techniczne do produkowanych silników. Ich ilość i stopień skomplikowania potrafi przyprawić o zawrót głowy nawet doświadczonych mechaników samochodowych. Motoryzacja pod tym kątem rozwija się niesamowicie szybko, ale niestety często nie idzie to w parze z wzrostem trwałości nowoczesnych jednostek. Często jest wręcz przeciwnie. Przede wszystkim, mamy dziś modę zmniejszanie

ABOUT AUTHOR /